Erasmus +
Autor: Tanja Nađ, 17. 10. 2023.
Design Thinking for Educators Osnovnoj školi Ivanska dodijeljena je Erasmus + akreditacija u području odgoja i općeg obrazovanja u razdoblju 1. 6. 2023. - 31. 12. 2027. godine. Dodijeljena Erasmus + akreditacija omogućuje Erasmus timu škole da se uključi u prekograničnu suradnju i razmjenu prema planu ustanove za OŠ Ivanska. Cilj je da stečena znanja i aktivnosti učitelji primijene u svome svakodnevnom radu s učenicima i radu Škole. Prva polaznica mobilnosti u OŠ Ivanska je knjižničarka Tanja Nađ. Ona je sudjelovala na strukturiranom tečaju Design Thinking for Educators u razdoblju 9. – 13. listopada 2023. g. u Berlinu. Design Thinking je metoda aktivnog učenja koja služi za stvaranje inovativnih ideja koje zadovoljavaju stvarne potrebe okruženja u kojem se nalazimo. Riječ je o načinu rješavanja problema s pomoću određenog procesa te skupa metoda i tehnika. Kroz 5 dana strukturiranog tečaja knjižničarka naše škole naučila je koje alate i tehnike iz područja kreativnosti, društvenih te računalnih znanosti uključuje ova inovativna metoda. Prvi dan polaznici su se međusobno upoznali kroz aktivnost ledolomac i Picasso igru. Nakon toga, u suradnji s polaznicima ostala dva tečaja, svatko je predstavio zemlju iz koje dolazi, svoju školu i zanimanje. Tada je voditeljica tečaja Barbara Distefano predstavila školu u Berlinu i tečaj te održala uvodno predavanje o Design Thinking metodi. Drugi dan uslijedili su izazovi. Polaznici su dizajnirali proizvode prema zadatku pridržavajući se faza pri izradi: planiranje (izrada skice, odabir materijala, dizajna i označavanje materijala koji će se koristiti na skici), izgradnja prototipa i testiranje. Tijekom aktivnosti uočili su kojih to 7 vještina je potrebno za preživljavanje u 21. stoljeću. Uslijedilo je predavanje o metodologiji i tehnici Design Thinking. Treći dan uslijedili su novi izazovi. Polaznici su kroz aktivnost izrade glazbenog instrumenta postali kreativni dizajneri. Nakon što su jedni drugima predstavili svoje proizvode i testirali ih, voditeljica tečaja Barbara Distefano postavila je pred njih pravi problem. Imali su zadatak pročitati članak pod nazivom PowerPoint Is Evil. Zadatak polaznika bio je prepoznati problem, a zatim su uslijedile faze empatije i ideacije. Kroz empatiju, kao proces uživljavanja u tuđe doživljaje, polaznici su imali zadatak staviti se u poziciju korisnika kako bi proživjeli iskustvo uporabe zadanog alata za prezentiranje. Promatrali su korisnike (polaznike drugih tečajeva) i njihova ponašanja, intervjuirali ih kako bi prikupili podatke, gledali ih i slušali. Sljedeći zadatak bio je osmisliti velik broj ideja kako bi mogli kasnije izgraditi prototip i pronaći inovativno rješenje problema za korisnike PowerPoint prezentacija. Četvrti dan bio je posvećen izradi prototipa zajedničkih ideja. Olujom ideja voditeljica je potaknula polaznike na kolektivno razmišljanje. Polaznici su predlagali, slušali i gradili ideje. Nakon toga zadatak je bio odabrati ideje koje su zabavne, inovativne, kreativne. Zatim su posvetili vrijeme izradi prototipa ideja. Kako bi ohrabrila svoje polaznike i motivirala ih da dobiju originalne ideje, voditeljica tečaja osigurala je posjet muzeju Futurium. Riječ je o interaktivnim izložbama koje predstavljaju ključne probleme budućnosti poput klime, hrane, tehnologije, stanovanja itd. Peti dan, uz pomoć polaznika ostalih tečajeva, prezentirali su proizvod te ga testirali. Uslijedila je dodjela diploma o završenom tečaju uz šampanjac te evaluacija. Šesti dan bio je posvećen kulturnim aktivnostima. Knjižničarka: Tanja Nađ
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |